loading...
دانلود سرای دانشجویی
دانشجو بازدید : 520 چهارشنبه 12 فروردین 1394 نظرات (0)
  • نویسنده: وحید بهروان
  • موضوع: پزشکی، فرهنگ لغت و زبان
  • تعداد صفحات: ۷۶
  • فرمت: کتاب PDF
  • زبان: انگلیسی
توضیحات

این کتاب شامل اختصارات مورد استفاده در پزشکی می باشد که به صورت انگلیسی به ترتیب حروف الفبا در این کتاب جمع آوری شده است.

دانشجو بازدید : 451 جمعه 17 بهمن 1393 نظرات (0)

فروشگاه ارزان سرای دانشجویی ، بسته ایی شامل بیش از 5000 کتب مختلف و متنوع، در همه زمینه های ممکن را در 2 DVD گردآوری کرده است . تعدادی از کتابهای این کتابخانه به دلیل تجدید چاپ نشدن در بازار کتاب بسیار نایاب میباشند

 

شاید یکی از دلایل کمی مطالعه بین ایرانی ها قیمت بالای کتاب ها باشه، می دونید که مهم مطالب کتابه؛ حالا این مطالب چه روی کاغذ چاپ شده باشه، چه به صورت الکترونیکی باشه درهرصورت مهم خود مطالعه کردنه و در این مجموعه اینقدر کتاب هست که تا آخر عمراتان هم وقت نکنید همه اونها رو مطالعه کنید.

 این محصول دارای 10 پارت مختلف میباشد که در هر بخش کتابهای مختلف و متنوع با اتوران جداگانه قرار دارد. 6 پارت اول در DVD اول و مابقی در DVD دوم است

 

 

 

نقد و بررسی (274)

پزشکی (119)

کامپیوتر و تکنولوژی (850)

رمان (248)

عمومی و متفرقه (382)

تاریخ (475)

داستان (401)

سیاسی (109)

علوم غریبه (181)

الکترونیک (56)

محیط زیست (11)

علمی (14)

روانشناسی (38)

برنامه ریزی (12)

مذهبی (1161)

اشعار و ادبیات قدیم (362)

قتصاد (10)

فلسفه (32)

فرهنگ (9)

هنری (4)

کشاورزی (3)

مدیریت (4)

ورزشی (21)

مهندسی مکانیک (36)

زندگینامه (30)

شیمی (11)

نمایشنامه و فیلم نامه (36)

مهندسی برق (16)

ریاضیات (2)

طنز (2)

سرگرمی (2)

خانواده (13)

ضمیمه کلیک جام جم (178)

زبان (8)

فیزیک (11)

موبایل (24)

آشپزی (2)

روباتیک (11)

مشاهیر (4)

شعر کودکان (20)

معماری (3)

ضمیمه کلیک روزنامه جام جم ( 164 شماره )

نرم افزار ویکیپدیای فارسی ( آفلاین ) – هدیه ویژه به خریدارن این مجموعه

 


http://www.jzv.ir/image/wiki.jpg

 

ویکیپدیا دانشنامه های است همگانی و آزاد، بدین معنی که همه می توانند به نوشتن و ویرایش نوشتارهای موجود در آن بپردازند. البته این نوشتارها و ویرایش ها باید مطابق با اساسنامهٔ ویکیپدیا باشند یعنی مطالب بی طرفانه و بدون پایمال کردن حق نشر دیگران نوشته شده باشند. مدیریت بررسی نوشتارها توسط گروهی از گردانندگان انجام می شود. کسانی که در امر تکمیل این پروژهٔ بی پایان مشارکت میکنند، به هم زبانان خود یاری رساندهاند تا در امر گردآوری بی همتاترین دایرةالمعارف جهانی سهمی داشته باشند.

جهت کار با این نرم افزار نیازی به اتصال به اینترنت نیست

 

قیمت خرید پستی : 7000 تومان

 

دانشجو بازدید : 407 دوشنبه 29 دی 1393 نظرات (0)
  • نویسنده: رضا پوردستگردان
  • موضوع: پزشکی
  • تعداد صفحات: ۵۰
  • فرمت: کتاب PDF
  • زبان: فارسی
توضیحات

بارداری و مادر شدن، برای زنان از پایه های تکاملی هستند و در فرهنگ ما شدیداً مورد تاکید قرار گرفته اند. اگر تلاش در جهت بچه دار شدن با شکست مواجه شود می تواند به تجربه احساسی مخربی تبدیل گردد. ناباروری به عدم وقوع بارداری با وجود 12 ماه مقاربت صحیح بدون استفاده از روش های جلوگیری اطلاق می شود و نازایی نشان دهنده عدم توانایی زوج در باروری است.
ناباروری هم بر زنان و هم بر مردان در همه ی کشورهای جهان تاثیر دارد. در واقع ناباروری اغلب اثرات ژرف در کوتاه مدت یا دراز مدت بر افراد درگیر با این مساله دارد و آنان را در معرض فشارهای خانوادگی و اجتماعی قرار می دهد. بر اساس برآوردهای سازمان جهانی بهداشت بین 8% تا 12% کل زوج های جهان نوعی ناباروری در طول زندگی باروری خود تجربه می کنند، یعنی 50تا 80میلیون نفر در جهان درگیر این مساله هستند. ناباروری نخست و اولیه به عنوان ناتوانی زن برای باردار شدن، به رغم قرار گرفتن بارداری به مدت یک سال تعریف شده ااست در حالی که ناباروری ثانویه به ناتوانی آن دسته از زنان اشاره دارد که قبلاً بارداری داشته اند.
عمده موارد ناباروری اولیه و ثانویه از عواقب بیماری های مقاربتی درمان نشده (به ویژه سوزاک، بیماری التهابی لگن) یا عوارض پس از تولد یک بچه یا عواقب پس از سقط جنین غیر بهداشتی و غیر قانونی است. در موراد ناباروری انجام مشاوره پزشکی و معاینات بالینی بسیار کمک کننده است. معاینات اولیه پس از یک سال از مرد شروع می شود زیرا در حدود نیمی از موارد نازایی مربوط به مردان است. از طرف دیگر بررسی های مربوط به زنان پیچده تر و پرهزینه تر می باشد. در صورتی که مرد مشکلی نداشته باشد، بررسی های مربوط به زن انجام می گیرد. از آنجایی که بررسی نازایی روند نسبتاً طولانی دارد باید با حوصله پیگیری شود و مشارکت زوج در مشاوره های خانوادگی و ارائه اطلاعات صحیح در مورد آینده درمان از موارد مهم به شمار می رود.
امروزه با پیشرفت روش های جدید در درمان نازایی، حتی در مواردی که درمان مشکل به نظر می رسد، زوجین دارای فرزند می شوند.

دانشجو بازدید : 259 دوشنبه 22 دی 1393 نظرات (0)
  • نویسنده: رضا پوردستگردان
  • موضوع: پزشکی
  • تعداد صفحات: ۲۲
  • فرمت: کتاب PDF
  • زبان: فارسی
توضیحات

استروژن نام گروهی از هورمون‌های جنسی زنانه است. استروژن‌ها عمدتا در تخمدان‌ها ساخته می‌شوند و به نام هورمون‌های زنانه شناخته می‌شوند. البته آقایان نیز مقدار کمی از این هورمون را در بیضه‌های خود تولید می‌کنند.

در واقع استروژن نام یک هورمون در بدن نیست و این نام به دسته‌ای از هورمون‌ها اطلاق می‌شود. سه هورمون استروژن مهم که در بدن خانم‌ها تولید می‌شوند، استریول، استرادیول و استرون هستند. استروژن‌ها عمدتا در تخمدان‌ها ساخته می‌شوند و به نام هورمون‌های زنانه شناخته می‌شوند. البته آقایان نیز مقدار کمی از این هورمون را در بیضه‌های خود تولید می‌کنند. استروژن در خانم ها در سیکل طبیعی تخمدان، در مرحله فولیکولی از تخمک آزاد می شود. استرادیول از موثرترین استروژن‌های طبیعی است و احتمالاً هورمونی حقیقی است.

بعد از یائسگی تقریبا هیچ استروژنی در بدن تولید نمی‌شود، بنابراین فعالیت استخوان‌سازی در بدن بسیار کاهش می‌یابد. این حالت اگر شدید باشد، منجر به بروز پوکی استخوان در سنین بعد از یائسگی در زنان می‌شود.

دانشجو بازدید : 305 سه شنبه 16 دی 1393 نظرات (0)
  • نویسنده: رضا پوردستگردان
  • موضوع: پزشکی
  • تعداد صفحات: ۴۲
  • فرمت: کتاب PDF
  • زبان: فارسی
توضیحات

بعضی از داروهای شیمی درمانی می تواند باعث ناباروری شود. ناباروری برای یک خانم به این معناست که دیگر نمی تواند باردار شود و برای یک آقا به این معناست که او نمی تواند خانمی را باردار کند.
در خانم ها شیمی درمانی می تواند به تخمدان ها آسیب بزند. این آسیب می تواند تعداد تخمک های سالم در تخمدان ها را کاهش دهد. هم چنین می تواند هورمون هایی که آنها تولید می کنند را کاهش دهد. کاهش و تغییر هورمون می تواند منجر به یائسگی پیش از موعد شود. یائسگی پیش از موعد و تعداد کم سلول های سالم می تواند باعث ناباروری شود.

داروهای مطرح شده در این کتاب:

وین بلاستین، تاموکسیفن، متوترکسات، ایفوسفامید، فلوئوراسیل، اتوپوزاید، سیکلوفسفامید، سیس پلاتین، کریوپلاتین، بوسولفان، داکاریازین

دانشجو بازدید : 285 پنجشنبه 11 دی 1393 نظرات (0)
  • نویسنده: رضا پوردستگردان
  • موضوع: پزشکی
  • تعداد صفحات: ۴۱
  • فرمت: کتاب PDF
  • زبان: فارسی
توضیحات

بیمار یا هر فردی که به هر دلیل پس از مراجعه به پزشک به انجام عمل جراحی توصیه می شود خواه این عمل درمانی یا غیر درمانی (اعمال زیبایی ) باشد، نیاز به انجام تعدادی اقدامات ضروری و رعایت مجموعه ای از دستورات غذایی دارویی و غیره می باشد که انجام بهتر آنها تاثیر مستقیمی در سلامت وی در حین و بعد از عمل دارد و عدم رعایت آنها گاهی صدمات جبران ناپذیری را می تواند به بیمار به وارد نماید.

لذا فرض بر این است که دستورات پزشک همواره به نفع بیماران و خانوده آنان می باشد زیرا سلامتی یک فرد تاثیر مستقیم در سلامتی خانواده وی دارد. بیمار پس از مراجعه به پزشک و پس از تشخیص پزشک متخصص مبنی بر لزوم انجام عمل جراحی، ملزم به انجام یک سری آزمایشات است که بنا بر سن و وضعیت جسمانی و همچنین نوع عمل متفاوت می باشد و تاکید می شود که این آزمایشات تنها بر اساس ضرورت تجویز شده و انجام آن کاملا ضروری می باشد. حتی اگر فرد احساس کند که از سلامتی فیزیولوژیکی خوبی برخوردار است و مشکلی ندارد باز هم باید این آزمایشات را انجام داد زیرا نتایج این آزمایشات می تواند متخصص بیهوشی را در دادن نوع داروهای مورد استفاده جهت بیهوشی راهنمایی کرده و عوارض داروها را جهت فرد بیمار به حداقل ممکن برساند.

همچنین بیماریه ایی که علائم ظاهری مشخصی ندلرند ممکن است بر اثر این آزمایشات نمایان شده که این امر باعث می شود پزشکان تدابیری را در رابطه با فرد بیمار و هرچه بهترکردن خدمات پزشکی اتخاذ نمایند.

دانشجو بازدید : 420 پنجشنبه 11 دی 1393 نظرات (0)
  • نویسنده: مایکل پولان
  • مترجم: آرش حسینیان
  • موضوع: سلامت و تغذیه
  • تعداد صفحات: ۸۷
  • فرمت: کتاب PDF
  • زبان: فارسی
توضیحات

مایکل پولان، نویسنده ی پنج کتاب از جمله کتابِ « دفاع از خوراکی های واقعی» پرفروش ترین کتابِ سالِ نیویورک تایمز و همین طور کتاب« معضل جانور همه چیز خوار» یکی از ده کتاب برتر سال از نگاه نیویورک تایمز و واشینگتن پست است. هر دوی این کتاب ها برنده ی جایزه ی جیمز بیرد شده اند. کتاب حاضر نیز پرفروش ترین کتاب نیویورک تایمز در سال 2009 بوده است. مایکل پولان علاوه بر همکاری درازمدت با مجله ی نیویورک تامیز، همچنین پروفسورِ رشته ی ژورنالیسم در دانشگاهِ کالیفرنیا در برکلی است. با توجه به اینکه کشور ما به ویژه طی دو دهه ی اخیر در معرضِ هجومِ گسترده ی فرهنگِ تغذیه به سبکِ آمریکایی، جریان های سوداندیشانه ی شبه علمی در حوزه های پزشکی و تغذیه، موادِ غذایی فرآوری شده و هله هوله های صنعتی، نسخه های کمیت محورِ کشاورزی و دامداریِ صنعتی، و فروشگاه ها و هایپرمارکت های سودمحور قرار گرفته است بسیار ضروری به نظر می رسد که با مطرح نمودنِ آثارِ انتقادیِ موجود در این زمینه، زنگِ خطر را به صدا درآوریم. تعجبی ندارد که بخشی از رساترین فریادهای انتقادی در این باب، از درونِ همان جوامعی به گوش برسد که تولیدکننده و صادرکننده ی دست اولِ این الگوهای ناسالم هستند و از این رو بیش از همه با پیامدهای اسف بارِ آن درگیر بوده و هستند. بهره گیری از این جریان های انتقادی، برای جامعه ی ما که تنها چند گام با وضعیتِ اسفناکِ این جوامع فاصله دارد در این مقطع حیاتی به نظر می رسد. کتابِ حاضر با چنین هدفی به فارسی برگردانده شده است.

دانشجو بازدید : 321 دوشنبه 01 دی 1393 نظرات (0)
  • نویسنده: رضا پوردستگردان
  • موضوع: پزشکی
  • تعداد صفحات: ۳۲
  • فرمت: PDF
  • زبان: فارسی
توضیحات

ناباروری به حالتی گفته می شود که شما به مدت شش ماه تا یک سال (بسته به سن شما) به صورت محافظت نشده رابطه جنسی داشته باشید ولی باردار نشوید. در واقع علامت اصلی ناباروری همان باردار نشدن است و ممکن است شما علاوه بر این علامت هیچ گونه نشانه یا علائم دیگری را مشاهده نکنید.

علائم ناباروری به علل ناباروری بستگی دارد. بسیاری از شرایط پزشکی و سلامتی می توانند باردار شدن را دشوار کنند. البته در برخی موارد هیچگونه علت مشخصی برای ناباروری فرد تشخیص داده نمی شود.
اگر شما زیر 35 سال سن دارید و برای یک سال و به صورت مداوم برای بارداری تلاش کرده اید و ناموفق بوده اید به پزشک مراجعه کنید. زنان بالای 35 سال باید بعد از 6 ماه تلاش به پزشک مراجعه کنند.

آزمایش خون، ادرار و تصویربرداری می تواند برای تشخیص علت ناباروری شما به پزشک کمک کند.

دانشجو بازدید : 360 سه شنبه 25 آذر 1393 نظرات (0)
  • نویسنده: علی عابدی
  • موضوع: خانواده و روابط
  • تعداد صفحات: ۱۰۱
  • فرمت: PDF
  • زبان: فارسی
توضیحات

یکی از مهمترین مسائلی که به طور جدی زندگی زناشویی را بویژه در زوج های جوان تحت الشعاع خود قرار داده، مسائل عدیده در روابط جنسی آنها است. سرد مزاجی یا ناتوانی جنسی، انزال زودرس، اختلال نعوظ، دردهای مقاربتی و ... از جمله مشکلات جنسی هستند که در اغلب مبوارد باعث نارضایتی زوجین از زندگی زناشویی و حیات جنسی شان می شود.

در کتاب حاضر سعی شده است با پرداختن به شایع ترین مشبکلات و اختلالات جنسی در یک چشم انداز توصیفی کلی و گذرا، بعضی از روش ها و تمرین های آموزشی و درمانی مربوط به اختلالات شایع در مردان ارائه شود.

تاکید اولیه در شیوه نگارش این کتاب بر مختصر و موجز بودن و نیز استفاده از زبانی قابل فهبم تا حد امکان بوده است. این تاکید را، با انتقال پاره ای از مطالب که به شکلی می باید در حوزه مشکلات و مسائل جنسی مورد توجه و لحاظ قرار گیرند به بخش ضمایم و پاورقی ( پی نوشت ها ) دنبال کرده ایم. اما در مورد استفاده از زبان، با توجه به اینکه هدف عمده پرداختن به مسائل جنسی از یک چشم انداز علمی و تجربی بوده، لذا در برخی موارد گریزی از توسل به اصطلاحات خاص و حرفه ای نبوده است. در کتاب حاضر سعی شده است با پرداختن به شایع ترین مشکلات و اختلالات جنسی در یک چشم انداز توصیفی کلی و گذرا، بعضی از روش ها و تمرین های آموزشی و درمانی مربوط به اختلالات شایع جنسی ارائه شود.

دانشجو بازدید : 312 سه شنبه 04 آذر 1393 نظرات (0)

سلژیلین عامل افزایش تمایز سلول‌های بنیادی عصبی موش به نورون

مقدمه: مطالعه‌ی تأثیر عوامل مختلف بر تمایز سلول‌های بنیادی عصبی، به دلیل قابلیت استفاده از این سلول‌ها در درمان بیماری‌های نورودژنراتیو از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در این مطالعه تأثیر سلژیلین بر میزان تمایز سلول‌های بنیادی عصبی موش مورد بررسی قرار گرفت.

روش‌ها: سلول‌های بنیادی عصبی از دیواره‌ی بطن‌های جانبی مغز موش‌های نر ۳-۲ ماهه نژاد ۵۷C جداسازی شد. به منظور ارزیابی اثر سلژیلین بر درصد تمایز سلول‌های بنیادی عصبی به نورون، آستروسیت و الیگودندروسیت از تکنیک ایمونوسیتوشیمی استفاده شد. سلول‌های بنیادی عصبی در معرض غلظت‌های مختلف سلژیلین (۹-۱۰، ۸-۱۰، ۷-۱۰ و ۶-۱۰ مولار) با دوره‌ی زمانی ۷ روزه قرار داده شدند. در پایان این دوره، نمونه‌ها در معرض آنتی بادی‌های اختصاصی بر علیه نورون (β tubulin)، آستروسیت (GFAP یا Glial fibrillary acidic protein) و الیگودندروسیت (OSP یا Oligodendrocyte-specific protein) قرار گرفتند. تعداد سلول‌های تمایز یافته، شمارش و به صورت درصد نسبت به کل سلول‌ها گزارش شد.

یافته‌ها: سلژیلین سلول‌های β tubulin مثبت را در غلظت‌های ۹-۱۰، ۸-۱۰ و ۷-۱۰ مولار افزایش و سلول‌های GFAP مثبت را در غلظت ۶-۱۰ مولار به طور معنی‌داری نسبت به شاهد کاهش داد.

نتیجه‌گیری:سلژیلین میزان تمایز به نورون را در سلول‌های بنیادی عصبی افزایش می‌دهد و احتمال می‌رود بتوان از این دارو در آماده کردن سلول‌های بنیادی عصبی جهت پیوند استفاده کرد.

 

Title:
Selegiline Increases the Mouse Neural Stem Cell Differentiation into Neurons
Author(s):
Kambiz Hassanzadeh , Rohallah Moloudi , Mehrnoosh Nikzaban , Hamoon Moghbel , Esmael Izadpanah

Paper language: Persian

Abstract:
Background: The effect of various agents on neural stem cells differentiation, because of their ability to use in neurodegenerative diseases, has been widely considered. In this study, the effect of selegiline on mouse neural stem cells differentiation was evaluated.Methods: Neural stem cells were isolated from the subventricular zone of the brain of male C57 mice (2-3 months of age). To assay the effect of selegiline on neural stem cells differentiation into neurons, astrocytes and oligodendrocytes, immunocytochemical techniques were utilized. Neural stem cells were exposed to different concentrations of selegiline (nano to micro Molar) for 7 days. Subsequently, samples were exposed to specific antibodies against neurons (β tubulin), astrocytes (Glial fibrillary acidic protein or GFAP) and oligodendrocytes (Oligodendrocyte-specific protein or OSP). The differentiated cells were counted and reported as percent of total cells.

Findings: Selegiline increased the β tubulin positive cells (0.001 to 0.1 μM) and decreased the GFAP positive cells (1 μM) compared to vehicle treated neural stem cells.

Conclusion: We found that selegiline increased the differentiation of neural stem cells into neurons. Therefore, selegiline may be a reasonable choice to use in preparation of neural stem cells for transplantation.

Keywords:
Neural stem cells, Selegiline, Differentiation

زبان: فارسی

تعداد صفحه :۸

دانشجو بازدید : 349 سه شنبه 04 آذر 1393 نظرات (0)

مقدمه: سرطان پروستات، چهارمین سرطان شایع در دنیا و شایع‌ترین سرطان احشایی در مردان است و تشخیص به موقع و غربالگری این بیماری، می‌تواند تأثیر مثبتی در طول عمر بیمار آن بگذارد. آزمون‌های Total PSA (Total Prostate specific antigen ) و نسبت Free PSA به Total PSA از روش‌های تشخیص و غربالگری این بیماری است و در حال حاضر به طور شایع در غربالگری این بیماری استفاده می‌گردد. اما تاکنون مطالعه‌ی کاملی که ارتباط بین سطح سرمی PSA و درجه‌ی بیماری را تعیین کند، انجام نشده است. از این‌رو، مطالعه‌ی حاضر با هدف تعیین ارتباط بین سطح سرمی Total PSA و نسبت Free PSA به Total PSA با درجه‌ی بدخیمی سرطان پروستات در نمونه‌های بیوپسی به انجام رسید.

روش‌ها: طی یک مطالعه‌ی توصیفی- تحلیلی، ۸۵ نفر از مبتلایان به سرطان پروستات که بیماری آن‌ها با بیوپسی در آزمایشگاه پاتولوژی و تشخیص طبی تأیید شده است، مورد مطالعه قرار گرفتند. سطح سرمی Total PSA و Free PSA این افراد اندازه‌گیری شد و درجه‌ی بدخیمی بیماری نیز از طریق آزمایشگاه پاتولوژی تعیین و ارتباط بین سطح سرمی Total PSA و Free PSA و درجه‌ی بدخیمی سرطان پروستان (طبق معیار گلیسون) مورد بررسی قرار گرفت. داده‌های به دست آمده از مطالعه با استفاده از نرم‌افزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

 

یافته‌ها: بین درجه‌ی گلسیون و نسبت Free PSA/total PSA یک همبستگی معکوس به میزان ۳۸/۰ وجود داشت که طبق آزمون همبستگی Spearman، معنی‌دار بود (۰۳۷/۰ = P). بین سطح سرمی PSA و درجه‌ی گلسیون نیز یک همبستگی مستقیم به میزان ۳۷/۰ مشاهده شد که طبق این آزمون، از نظر آماری معنی‌دار بود (۰۰۱/۰ > P).

نتیجه‌گیری: : با توجه به این که سرطان پروستات به طور معمول دیر تشخیص داده می‌شود و انجام بیوپسی به سختی مورد پذیرش بیماران قرار می‌گیرد و از طرف دیگر، نظر به وجود ارتباط بین گرید کانسر پروستات و سطح سرمی Free PSA و نسبت Free PSA/Total PSA، می‌توان با توجه به سطح سرمی Total PSA و Free PSA، تدابیر لازم جهت درمان به موقع بیماران اتخاذ نمود.

 

 

دانشجو بازدید : 1028 دوشنبه 21 مهر 1393 نظرات (0)

کتاب های طرح 90 درصد پارسه ، در واقع جمع بندی از مطالب مهم درس بوده و برای دو گروه از داوطلبان کنکور کاربرد دارند. گروه اول کسانی هستند که این دروس را به طور کامل مطالعه کرده اند و نیاز به یک بار مرور سریع مطالب دارند و گروه دوم کسانی هستند که تا زمان کنکور فرصت کافی برای مطالعه کتاب های کنکوری ندارند و می خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن بیشترین بازدهی را داشته باشند. کتاب های طرح 90 درصد پارسه برای این دو گروه مناسب می باشد. ما در ادامه این پست کتاب ریاضی مهندسی 90 درصد پارسه را آورده ایم

دانشجو بازدید : 413 دوشنبه 21 مهر 1393 نظرات (0)
  • نویسنده: امید زمانی
  • موضوع: خانواده و روابط
  • تعداد صفحات: ۲۴
  • فرمت: PDF
  • زبان: فارسی
توضیحات

پس از سال ها تجربه و اجرای برنامه های مختلف درمانی، کار با گروه های مختلفی از مصرف کنندگان مواد ما را به این نتیجه رساند که برنامه های کاهش آسیب باید به عنوان یکی از ارکان اصلی و تاثیرگذار در برنامه های درمان و بازتوانی سوءمصرف مواد مورد توجه قرار گیرند و برای گروههای مختلف از جمله مردان، زنان و جوانان مصرف کننده مواد و نیز خانواده های آنان به اجرا درآیند. با گذر زمان جای خالی برنامه های کاهش آسیب بیش از پیش در مراکز اقامتی و سایر مراکز درمانی سوءمصرف مواد احساس می شد. در پاسخ به این نیاز، در سال ۱۳۸۹ برای ارتقا دادن مدل های درمان اقامتی در ایران و افزایش برنامه های آموزشی در مراکز درمانی و مراکز کاهش آسیب، طرحی را ارائه دادیم که بر اساس آن، پس از نیازسنجی های اولیه، آموزش هایی در زمینه ی پیشگیری از HIV / ایدز، هپاتیت های B و C، سل، بیماریهای مقاربتی، پیشگیری از خشونت خانگی و شیوه ی صحیح مقابله با آن، و نیز آموزش هایی در خصوص رفتار جنسی سالم و روش درست تزریق، به صورت کتابچه هایی مدون و با تدریس آموزشگران آموزش دیده، به برنامه های مراکز درمان و کاهش آسیب اضافه می شود.

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نمره شما به سایت؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 773
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 5
  • تعداد اعضا : 135
  • آی پی امروز : 191
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 323
  • باردید دیروز : 208
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 879
  • بازدید ماه : 5,959
  • بازدید سال : 70,119
  • بازدید کلی : 1,570,292