loading...
دانلود سرای دانشجویی
دانشجو بازدید : 532 چهارشنبه 13 خرداد 1394 نظرات (0)

شماره پروژه : ۱۰۵

عنوان پروژه : بررسی تکنولوژی فرکانس رادیویی (فناوری RFID)

تعداد صفحات : ۷۱

شرح مختصر پروژه : پروژه حاضر با عنوان بررسی تکنولوژی فرکانس رادیویی (فناوری RFID) برای دانلود آماده شده است.RFID مخفف کلمات Radio Frequency Identification است و به شناسایی با استفاده از فرکانس رادیویی اشاره می‌نماید. RFID یک روش برای شناسایی اشیا به صورت اتوماتیک است و می‌توان آن را متمم یا مکمل “بارکد” دانست از طرفی در این فناوری، براساس امواج رادیویی عمل می‌شود که نیازی به تماس بین وسیله گیرنده اطلاعات و نشانه حامل داده نیست و همچنین رسیدن نور از حامل داده به وسیله گیرنده اطلاعات ضرورت ندارد. در این فناوری، می‌توان از نشانه حامل داده، اطلاعاتی را خواند و یا در آن اطلاعاتی نوشت.

کارکرد تکنولوژی RFID بدین صورت است که وسیله گیرنده اطلاعات، امواج رادیویی می‌فرستد، این امواج نشانه RFID را فعال می‌نماید و این نشانه اطلاعات را ارسال می‌کند. وسیله گیرنده اطلاعات، داده‌های ارسالی را دریافت و به کامپیوتر منتقل می‌سازد. استفاده از RFID تازگی ندارد. این فناوری در سال ۱۹۸۰ برای ردیابی حیوانات و در دهه ۱۹۹۰ در صنعت خودرو اروپا، بزرگراهها و خطوط تولید برخی کارخانجات بکار می‌رفته است. از RFID هنگامی که اشیاء مستقیماً در معرض دید نباشند یا در جایی که حضور انسان امکان‌پذیر نیست و همچنین در شرایطی که بخواهیم چندین قلم را همزمان با سرعت بیشتر بخوانیم، استفاده می شود.

 

یکی از جدید ترین مباحث مورد توجه دانشمندان جهت شناسایی افراد یا کالا ها استفاده از سیستم شناسایی با استفاده از فرکانس رادیویی یا RFID می باشد.RFID که مخفف سه واژه Radio Frequency Identification است.امروزه ضرورت شناسایی خود کار عناصر و جمع اوری داده مرتبط با انان بدون نیاز به دخالت انسان جهت ورود اطلاعات در بسیاری از عرصه های صنعتی , علمی , خدماتی و اجتماعی احساس میشود . در پاسخ به این نیاز تا کنون فناوری های بسیاری طراحی و پیاده سازی شده اند .

دانشجو بازدید : 670 دوشنبه 11 خرداد 1394 نظرات (0)

شماره پروژه : ۱۰۴

عنوان پروژه : بررسی شبکه های ادهاک و ارائه الگوریتم مسیریابی مبتنی بر ناحیه بندی در آن

تعداد صفحات : ۹۰

شرح مختصر پروژه : این پروژه با عنوان بررسی شبکه های ادهاک و ارائه الگوریتم مسیریابی مبتنی بر ناحیه بندی شبکه های Ad-hoc برای دانلود آماده شده است.شبکه های  Ad–hoc به شبکه های آنی و یا موقت گفته می شود که برای یک منظور خاص به وجود می آیند. در واقع Ad hoc شبکه های بی سیم هستند که گره های آن متحرک می باشند. شبکه های بی سیم Ad hoc فاقد هسته مرکزی برای کنترل ارسال و دریافت داده می باشد و حمل بسته های اطلاعاتی به شخصه توسط خود گره های یک مسیر مشخص و اختصاصی صورت می گیرد. توپولوژی شبکه های Ad hoc متغیر است زیرا گره های شبکه می توانند تحرک داشته باشند و در هر لحظه از زمان جای خود را تغییر بدهند.

در این پروژه هدف ارائه الگوریتم مسیریابی پیشنهادی مبتنی بر خوشه یابی می باشد. شبکه‌های Ad–hoc برای اولین بار توسط وزارت دفاع آمریکا در سیستم‌های نظامی و عملیاتی خود مورد استفاده قرار گرفته است. لیکن از سال ۱۹۷۰ بطور عمومی مورد استفاده میباشد.

تفاوت عمده شبکه های Ad hoc با شبکه های معمول بی سیم ۸۰۲٫۱۱ در این است که در شبکه های Ad hoc مجموعه ای از گره های متحرک بی سیم بدون هیچ زیرساختار مرکزی، نقطه دسترسی و یا ایستگاه پایه برای ارسال اطلاعات بی سیم در بازه ای مشخص به یکدیگر وصل می شوند.ارسال بسته های اطلاعاتی در شبکه های بی سیم Ad hoc توسط گره های مسیری که قبلا توسط یکی از الگوریتمهای مسیریابی مشخص شده است، صورت می گیرد.

 

در فصل اول به تقسیم بندی و توضیح شبکه های ادهاک و مروری بر پروتکلهای مسیریابی آن خواهیم پرداخت و سپس در فصل دوم عناصر مورد استفاده جهت شبیه سازی شبکه های MANET که شامل مدل های حرکت و ابزار شبیه سازی می باشد مورد بررسی قرار می گیرد و نیز فصل آخر را به بررسی الگوریتم های خوشه یابی و ارائه یک الگوریتم پیشنهادی و همچنین ارزیابی کارائی آن نسبت به سایر روش های خوشه یابی اختصاص داده ایم و فصل چهارم ننتیجه گیری و پیشنهاد برای آینده و در پایان نیز به طرح یک مقاله شخصی که شامل خلاصه این رساله می باشد پرداخته ایم.

دانشجو بازدید : 593 شنبه 02 خرداد 1394 نظرات (0)

شماره پروژه : ۱۰۱

عنوان پروژه : بررسی الگوریتم خوشه بندی در ساخت سیستم های توزیع شده

تعداد صفحات : ۱۵۳

شرح مختصر پروژه : پروژه ای که در این مطلب برای دانلود آماده شده است ، به بررسی الگوریتم خوشه بندی در ساخت سیستم های توزیع شده پرداخته است. هدف از این پروژه خوشه بندی کلاس های یک برنامه شی گرا جهت ایجاد حداکثر همروندی اجرای کد توزیعی برنامه ها و رسیدن به کمترین زمان اجرا تا حد امکان می باشد. برای رسیدن به بیشترین همروندی و توزیع بهینه، باید مکان مناسب هر یک از کلاسهای برنامه در خوشه بندی گراف فراخوانی آنها مشخص گردد. بعبارت دیگر کلاسهای موجود در برنامه آنقدر باید جابجا شوند که کلاسهایی با حجم کاری زیاد عوض اینکه در یک خوشه جمع شوند، در خوشه های مختلف ,توزیع شوند تا زمان اجرای کل برنامه توزیع شده کاهش یابد.

در این پروژه روشی جدید برای توزیع اتوماتیک برنامه های ترتیبی با الگوریتم خوشه بندی کلاس های آن صورت می گیرد.تکنیک های الگوریتم خوشه بندی متنوعی تا کنون برای این منظور استفاده شده است که پس از بررسی مزایا و معایب هر یک روش جدیدی برای خوشه بندی معرفی شده است. پس از خوشه بندی معماری طوری بازسازی میشود که حداکثر همروندی در اجرای قطعات توزیع شده ایجاد شود لذا در این پروژه روشی برای بازسازی معماری سیستم های توزیعی علمی با ایجاد حداکثر همروندی در اجرای کد برنامه ها ارائه خواهد شد.

یک سیستم توزیع شده مجموعه ای از کامپیوتر های مستقل می باشند که برای انجام کارهای مختلف با یکدیگر همکاری کرده و به صورت یک سیستم واحد و قدرتمند برای کاربران دیده می شوند. یک سیستم توزیع شده حداقل بایداهداف زیر را برآورده کند: ۱-به سادگی منابع موجود در شبکه را در اختیار کاربران قرار دهد.۲ – کاربران نباید از این موضوع که منبع مورد استفاده آنها در کامپیوتر دیگری در شبکه قرار دارد مطلع شوند.(شفافیت) ۳- سیستم توزیع شده باید باز باشد. ۴- سیستم توزیع شده باید مقیاس پذیر باشد. با افزایش روزافزون نیاز به توان پردازشی سریعتر، هیچ بستر محاسباتی منفرد، نمی تواند پاسخگوی این نیاز باشد بنابراین محیطهای پردازشی آتی باید بتواننداز منابع محاسباتی نا همگن موجود در شبکه استفاده کنند. فقط سیستم های موازی و توزیع شده امکان استفاده از منابع مختلف موجود در شبکه را میسر می کنند.

دانشجو بازدید : 1405 یکشنبه 06 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

عنوان :  دانلود رایگان جزوه درس آمار و احتمالات دکتر عرب زاده دانشگاه امیرکبیر

زبان  : فارسی

نوع فایل : ZIP/PDF

حجم فایل : 10 MB

دانشجو بازدید : 1054 یکشنبه 06 اردیبهشت 1394 نظرات (0)

عنوان :  دانلود رایگان جزوه درس آمار و احتمالات استاد زهرا اسکندری

زبان  : فارسی

نوع فایل : ZIP/PDF

حجم فایل : 10 MB

تعداد صفحات : 155

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نمره شما به سایت؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 773
  • کل نظرات : 15
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 135
  • آی پی امروز : 181
  • آی پی دیروز : 102
  • بازدید امروز : 311
  • باردید دیروز : 208
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 10
  • بازدید هفته : 867
  • بازدید ماه : 5,947
  • بازدید سال : 70,107
  • بازدید کلی : 1,570,280